در این مقاله قصد داریم تا با ارائه نکاتی که در هنگام خرید لپ تاپ استوک باید در نظر داشته باشید ، شما را در پیدا کردن کالای مورد نظرتان یاری کنیم .

در مقاله مزایای خرید لپ تاپ استوک ؛ هزینه کمتر و کیفیت بهتر ! در رابطه با اینکه کالای استوک در اصل به چه چیزی اطلاق می شود ، توضیح دادیم . هم چنین توضیح داده شد که از جمله مزایای خرید لپ تاپ استوک ، کیفیت بهتر آن ، قیمت کمتر و تضمین کیفیت لپ تاپ استوک است .

یکی از مواردی که در هنگام خرید لپ تاپ استوک (لپ تاپ دست دوم) باید در نظر داشته باشید ، داشتن دانش کافی در زمینه کامپیوتر و قطعات آن است . بنابراین در همین ابتدا به شما توصیه می کنم که چنانچه سر رشته‌ای از قطعات الکتریکی ندارید ، حتما از یک فرد متخصص و مورد اطمینان در این زمینه مشورت بگیرید . توجه داشته باشید که خرید لپ تاپ دست دوم در صورت رعایت نکات مربوطه می‌تواند مزایای مالی فروانی را برای شما به همراه داشته باشد و شما با خرید این لپ تاپ ها می‌توانید از کیفیت بسیار بالاتر آن‌ها نسبت به سایر محصولات بهره‌مند شوید .

هنگام خرید لپ تاپ استوک به چند نکته توجه داشته باشید :

  • سالم بودن مانیتور لپ تاپ دست دوم :

سالم بودن مانیتور یک لپ تاپ استوک از جمله مواردی است که دارای اهمیت بسیار فراوانی است . برای اینکه از سلامت مانیتور اطمینان حاصل کنید ، چندین مرتبه میزان نور آن را ، در شرایط نور کم و زیاد تغییر دهید و کیفیت صفحه نمایش را در حالت های متفاوت بررسی کنید . انجام این کار ، به شما کمک می کند تا اگر پیکسل سوخته ای بر روی مانیتور وجود دارد ، تشخیص دهید و کیفیت صفحه نمایش را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید . همچنین اگر در حاشیه های لپ تاپ استوک ، متوجه نشتی نور شدید ، از خرید آن خودداری نمایید . این مساله نشان دهنده این است که به لپ تاپ یا مانیتور آن ، ضربه وارد شده است و احتمال خراب شدن آن را به شدت افزایش می دهد . البته این تست را در هنگام خرید مانیتور استوک نیز می توانید انجام دهید و سالم بودن آن به این ترتیب ، اطمینان حاصل نمایید .

تست لپ تاپ استوک  از نظر سلامت مانیتور - فروشگاه اینترنتی استوکالا

  • سالم بودن پورت های ورودی و خروجی :
باید توجه داشته باشید که تمامی پورت های یک لپ تاپ به طور مستقیم به مادربورد آن متصل هستند و معمولا این پورت ها قابلیت تعویض ندارند ، یا اگر هم قابل تعویض باشند ، می توانند هزینه زیادی را به شما تحمیل کنند . بنابراین در هنگام خرید لپ تاپ دست دوم دقت داشته باشید که تمامی پورت های آن ، از جمله پورت های USB و HDMI سالم هستند و به خوبی کار می کنند . اگر لپ تاپ استوک مورد نظر شما ، از این ظر دچار ایراد بود ، بهتر است که از خرید آن صرف نظر کنید .

سالم بودن پورت های ورودی و خروجی لپ تاپ استوک - فروشگاه اینترنتی استوکالا

  • سالم بودن باتری و کیبورد لپ تاپ استوک :

باتری لپ تاپ از جمله قطعاتی است که در صورت خراب بودن ، هزینه سنگینی را برایتان رقم خواهد زد . بنابراین در هنگام خرید از فروشنده بخواهید که در مدت زمان نصب سیستم عامل و درایورهای مربوطه ، لپ تاپ را به شارژ نزند و به این ترتیب تا حدی از سلامت باتری اطمینان پیدا کنید . اگر باتری شارژ کافی نداشت ، حتما در اولین فرصت خودتان آن را تست کنید . همچنین دقت داشته باشید که کیبورد لپ تاپ دست دوم ، سالم باشد و تمامی دکمه ها و تاچ پد آن به درستی کار کنند .

  • سابقه ، اعتبار و درصد رضایت مشتریان قبلی از خدمات پس از فروش :

حتی اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دارای دانش کافی در زمینه کامپیوتر و قطعات کامپیوتری هستند ، ضروری است که در هنگام خرید لپ تاپ استوک ، از فروشگاهی اقدام به خرید نمایید که دارای سابقه خوبی باشد و از اعتبار بالایی برخوردار باشد . برای اینکه مطمئن شوید که فروشگاه معتبری را انتخاب کرده اید ، می توانید درصد رضایت مشتریان قبلی ، از خدمات پس از فروش و نحوه ارائه گارانتی را ، به عنوان معیار و شاخص خود قرار دهید . بهتر است که دستگاهی که خریداری می کنید دارای مهلت تست نیز باشد تا بتوانید وضعیت فنی دستگاه را به طور کامل بررسی کنید و از سلامت آن ، به طور کامل اطمینان حاصل کنید .

تست لپ تاپ استوک  از نظر عملکرد هارد ، پردازنده ، کارت گرافیک و حافظه رم - فروشگاه اینترنتی استوکالا

    در فروشگاه اینترنتی استوکالا ، تمامی محصولات علاوه بر موارد فوق ، از نظر عملکرد هارد ، پردازنده ، کارت گرافیک و حافظه رم نیز ، توسط نرم افزارهای مخصوص مورد بررسی کامل قرار می گیرند . تمامی این تست ها و بررسی ها قبل از خرید شما توسط کارشناسان این مجموعه انجام شده است و در صورت مواجهه با موارد خاص یا مشکلات فنی احتمالی ، می توانید از خدمات متمایز گارانتی استوکالا (تعویض کالا یا قطعه) بهره مند شوید .

    به یاد داشته باشید ملاک قیمت یک کالای استوک ، فقط مدل و مشخصات سخت افزاری آن نیست . درجه کیفی (گرید) ، وضعیت ظاهری و کارکرد کالا ، کشور استوک کننده ، اورجینال و غیر تعمیری بودن کالا نقش مهمی در تعیین قیمت یک کالای استوک دارد .غالب کاربران ترجیح می دهند که مبلغ بیشتری پرداخت کنند ، ولی محصولی با کیفیت و مشابه نو خریداری کنند .
    اگر با توجه به نیاز خود و میزان هزینه ای که در نظر گرفته اید ، مشاوره و انتخاب صحیحی داشته باشید ، می توانید سال ها از کامپیوتر یا لپ تاپ استوک خود لذت ببرید و با رضایت کامل این محصولات را به دوستان خود نیز پیشنهاد دهید . مخصوصا در شرایطی که اختلاف کیفیت و قیمت کالاهای استوک با نمونه های آکبند موجود در بازار چشمگیر و غیرقابل چشم پوشی می باشد .

    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)