خرید لپ تاپ استوک (دست دوم) به دلیل قیمت پایین تر آن می‌تواند یک راهکار هوشمندانه برای افرادی باشد که قصد خرید یک لپ تاپ ارزان و در عین حال کارآمد را دارند.

ممکن است با شنیدن کلمه استوک ، معانی مختلفی از آن برداشت کنید . کلمه استوک (stock) در زبان انگلیسی ، به معنی کالای موجود در انبار یا ذخیره شده است . اما در واقع کالای استوک میتواند در چند دسته بندی متفاوت قراربگیرد . بنابراین لازم است بدانید که همیشه اجناس استوک ، کارکرده و دست دوم نیستند . جالب است بدانید که در کشورهای اروپایی و آمریکایی ، خریداران می‌توانند تا مدت 30 روز بدون هیچ‌ دلیل خاصی وسایل خریداری شده را مرجوع نمایند . کالاهای برگشتی به هیچ عنوان وارد فروشگاه نمی شوند و مستقیما به انبار فرستاده شده و پس از تعیین درجه بندی C ، B ، A  و D به صورت عمده به فروش می رسند .
همچنین درسازمان ها و شرکت ها ، تجهیزات کامپیوتری مورد استفاده ، اعم از لپ تاپ ، کامپیوتر ، مانیتور و حتی سرور ها پس از اتمام گارانتی اولیه و یا با ورود مدل های جدیدتر به بازار ، از رده خارج و با مدل های جدیدتر جایگزین می شوند.

قوانین مالیاتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی به گونه ای وضع شده است که شرکت ها و سازمان ها ، می توانند به جای پرداخت بخشی از مالیات ، هزینه آن را صرف بروزرسانی سیستم ها و جایگزینی محصولات جدیدتر و پیشرفته تر با محصولات قبلی خود نمایند . این کالاها که اغلب به صورت بسیار کم کارکرد و در بعضی موارد استفاده نشده (مشابه نو) هستند استوک نامیده می شوند .

یکی از نکات مهم در مورد این کالاها کیفیت و قیمت آنها است . کامپیوتر و لپ تاپ های استوک در 90% موارد از سری حرفه ای و یا صنعتی هستند و با مدل های خانگی و معمولی موجود در بازار متفاوت هستند . کیفیت ساخت بالای بدنه و اتصالات ، مادربورد ، قطعات داخلی با کیفیت و همچنین ماندگاری و طول عمر بالای این سری از محصولات باعث می شود که قیمت این سری از کالاها 2 تا 3 برابر بیشتر از محصولات درجه متوسط و خانگی موجود در بازار باشد . به طور مثال قیمت یک لپ تاپ لنوو سری IdeaPad با پردازنده i7 حدود 650 دلار است . لازم به ذکر است که این لپ تاپ در بازار ایران فروش نسبتا خوبی هم داشته است . حال اگر بخواهید به سراغ سری Thinkpad کمپانی لنوو رفته و یک لپ تاپ i7 سری T خریداری کنید چیزی حدود 2000 دلار باید هزینه کنید .

لپ تاپ های شرکتی و سازمانی استوک جزو همین دسته از محصولات هستند و با محصولات رده متوسط و خانگی تفاوت دارند . این کالاها بعد از انبار شدن و جمع آوری ، بر اساس وضعیت فنی و ظاهری دسته بندی می شوند . به این صورت که اجناس استفاده نشده و یا بسیار کم کارکرد ، درجه A و بقیه کالاها بر اساس کیفیت ظاهری و فنی بصورت درجه B و درجه C دسته بنده می شوند . البته با توجه به گستردگی بازار این محصولات و فراوانی فروشندگان و خریداران ، درجه بندی های دقیق تری مثل A+ و یا B+ نیز (با توجه به سلیقه ارائه کنندگان این اجناس) در بازار رایج است . در واقع شما وقتی یک لپ تاپ استوک خریداری می کنید ، با پرداخت هزینه ای در حدود یک پنجم قیمت دستگاه آکبند ، صاحب یک دستگاه با کیفیت (سفارش اروپا یا آمریکا) از سری حرفه ای و صنعتی شده اید .

فروشگاه اینترنتی استوکالا ، با بیش از 15 سال سابقه ، به عنوان اولین و معتبرترین فروشگاه اینترنتی در زمینه ارائه لپ تاپ ، تجهیزات کامپیوتری و صنعتی استوک در کشور است که امکان دسترسی و خرید لپ تاپ ، کیس ، سرور و مانیتورهای استوک اروپایی و آمریکایی را، برای مشتریان خود فراهم آورده است .

مزایای خرید لپ‌ تاپ استوک

خرید لپ تاپ استوک و یا کیس استوک در صورت داشتن دانش کافی در این زمینه می‌تواند مزایای فراوانی را برای شما به همراه داشته باشد. از جمله مهم‌ترین مزایای خرید یک لپ ‌تاپ استوک  می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کیفیت بهتر لپ ‌تاپ استوک 

بد نیست بدانید که لپ تاپ های استوک از نظر کیفیت قطعات با لپ تاپ‌ های آکبند موجود در بازار ایران متفاوت می‌باشند و به همین دلیل است که این وسایل معمولاً از عمر مفید بیشتری برخوردار هستند و خریداران می‌توانند با خرید یک لپ ‌تاپ استوک از کیفیت بالای قطعات آن در کنار سایر مزایا بهره‌مند شوند . این مزیت در رابطه با مانیتور استوک و کیس استوک نیز صادق است و بسیاری از این لوازم الکتریکی و دیجیتال جزو محصولات استوک اروپایی و آمریکایی می‌باشند .

  • قیمت کم‌تر لپ ‌تاپ دست دوم

لپ ‌تاپ های استوک معمولا با قیمت کم‌تری نسبت به لپ ‌تاپ‌های آکبند به بازار عرضه می‌شوند . استوکالا با ارائه این محصولات  ، در تلاش است این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورد تا با پرداخت هزینه کمتر ، بتوانند اقدام به خرید کالای مورد نظر خود نمایند . برای مشاهده جدیدترین ، پرطرفدارترین و اقتصادی ترین محصولات موجود در استوکالا می توانید بر روی اینجا کلیک کنید .

  • تضمین کیفیت لپ تاپ استوک

در استوکالا تمامی کالاها در بخش کنترل کیفی ، زیر نظر کادری مجرب ،  با دقت بررسی و تست می شوند تا از وجود ایرادات احتمالی در این دستگاه جلوگیری شود . به همین دلیل است که احتمال خراب شدن یک لپ تاپ و کیس استوک به شدت کاهش می‌یابد .

فروشگاه اینترنتی استوکالا یکی از معتبر‌ترین فروشگاه‌های عرضه کننده‌ی لپ تاپ ، کیس ، مانیتور و سرور استوک محسوب می‌شود که علاوه بر تضمین کیفیت کالا ، با ارائه 10 روز مهلت تست این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورده تا با ضریب اطمینان بالایی اقدام به خرید نمایند و لذت استفاده از یک کالای دیجیتال باکیفیت و کارآمد را تجربه کنند .

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)