اگر قصد دارید که یک تبلت جدید خریداری نمایید، در بازار، با برندها و سیستم عامل های مختلفی مواجه خواهید شد. سیستم عامل های اندروید و ویندوز محبوبیت فراوانی در میان کاربران دارند و خوشبختانه در تبلت ها نیز، به کار گرفته شده اند.

احتمالا زمانی که برای خرید تبلت به بازار مراجعه می کنید، تشخیص اینکه کدام یک از انواع تبلت اندرویدی یا ویندوزی برای شما مناسب است، دشوار باشد. با استوکالا همراه باشید تا تفاوت های میان تبلت های اندرویدی و ویندوزی را بررسی کرده و فرایند تصمیم گیری را کمی ساده تر نماییم.

  

تبلت اندرویدی در مقایسه با تبلت ویندوزی

  

در نگاهی گذرا، تفاوت تبلت اندرویدی و ویندوزی، به زمینه استفاده شما از تبلت بازمی گردد. اگر به تبلتی برای کسب و کار خود نیاز دارید، با خرید تبلت ویندوزی به این هدف خواهید رسید. اگر تبلتی برای گشت و گذار در اینترنت، بازی، تماشای فیلم و ... نیاز دارید، خرید یک تبلت اندرویدی، انتخابی مناسب خواهد بود. هم تبلت های ویندوزی و هم تبلت های اندرویدی، هردو، محصولات نسل جدید کامپیوترها محسوب می شوند. اطلاعات کلی بالا، تفاوت اساسی میان تبلت ویندوزی و اندرویدی است.

  

تبلت، کامپیوتری فوق سبک

سیستم عامل تبلت، قطعا در اجرای برنامه های مورد نیاز شما تاثیرگذار و مهم است؛ زیرا، تجربه کلی شما را در استفاده از این کامپیوتر سبک وزن، شکل می دهد.

  

تبلت اندرویدی

  

هم تبلت اندرویدی و هم تبلت ویندوزی، از دهه پیش، در بازار تبلت ها حضور داشته اند . تبلت های اندرویدی، به دلیل نوآوری، رابط کاربری ساده و قیمت مناسب، نسبت به آیپدها و تبلت های ویندوزی، توجه کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کرده اند. تبلت های اندرویدی، مسیری طولانی را از سال 2009 تا رسیدن به بلوغ امروز، طی کرده اند؛ اما اگر خواستار اطلاعات دقیق تری از دلایل محبوبیت این نوع تبلت هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

  

دلایل محبوبیت تبلت های اندرویدی ببین عموم کاربران

   

برنامه های متنوع تبلت اندروید

     

اگر قصد دارید که همانند گوشی تلفن همراه هوشمندتان، از برنامه های اندرویدی، در فضای بزرگ تر استفاده نمایید، قطعا خرید یک تبلت اندرویدی، بهترین انتخاب خواهد بود. با استفاده از یک تبلت اندرویدی، شما قادر به استفاده از برنامه های مختلف خواهید بود و میلیون ها گزینه از بازارهای نرم افزاری مختلف، پیش روی شما قرار خواهند داشت.

اپلیکیشن های گوشی هوشمند روی تبلت های اندرویدی اجرا می شوند

کاربری آسان تبلت های اندرویدی

  

اگر بخواهیم این مورد را ساده بیان کنیم، باید اشاره کنیم که تبلت های ویندوزی، شباهت بسیار زیادی به لپ تاپ ها دارند و تبلت های اندرویدی، دقیقا مانند گوشی های تلفن همراه اندرویدی هستند. بنابراین، اگر به دنبال رابط کاربری ساده تر مانند گوشی اندرویدی خود هستید، قطعا خرید یک تبلت اندرویدی، به صرفه تر خواهد بود.

  

بازی های جذاب و پرطرفدار در تبلت های اندرویدی 

  

در کنار برنامه های مختلفی که برای سیستم عامل اندروید تولید می شوند، نمی توان بازی های رو به رشد این حوزه را نادیده گرفت. اگر از طرفداران بازی هایی همچون Candy Crush، Clash of Clans یا بازی های ترندی همچون Among Us هستید، تبلت اندرویدی، انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

  

شخصی سازی

  

یکی دیگر از ویژگی های جذاب تبلت های اندرویدی، قابلیت شخصی سازی ظاهری است. با یک تبلت اندرویدی، قادر خواهید بود که تم و ویجت برنامه ها را بر اساس سلیقه خود، شخصی سازی نمایید. این مسئله، برای بسیاری از کاربران خوشایند است.

  

تجربه جذاب گیمینگ روی تبلت های اندرویدی 

  

قیمت مناسب تبلت های اندرویدی

  

در بازار می توان تبلت های اندرویدی گران قیمت نیز یافت، اما با این حال، نسبت به تبلت های ویندوزی، تبلت های اندرویدی با هزینه پایین تری قابل تهیه هستند. بنابراین، اگر به دنبال خرید یک تبلت با امکانات روز و هزینه پایین هستید، قطعا خرید تبلت اندرویدی را پیشنهاد می کنیم.

  

تبلت های ویندوزی

  

با اینکه تبلت های ویندوزی، تقریبا دو برابر تبلت های اندرویدی قدمت دارند، اما سازندگان این گونه تبلت ها در سال های اخیر، با اضافه کردن ویژگی های جدید، جایگاه آنها را به عنوان کامپیوترهای فوق سبک در کسب و کارها حفظ کرده اند.
امروزه، تبلت های ویندوزی، با پیکربندی های مختلف از طریق سازندگان مختلف و مطرح دنیای دستگاه های هوشمند، همچون سامسونگ، لنوو و ... ارائه می شوند.

   

سرفیس و سرفیس پرو مایکروسافت، یکی از بهترین نمونه های تبلت های ویندوزی

  
بسیاری از سازندگان مطرح لپ تاپ ها، از سال های اخیر، شروع به ارائه تبلت های ویندوزی با توجه به نیاز روز کاربران کرده اند. البته این انتهای کار نیست و در سال های آتی، با ارتقاء سطح نیاز کاربران، این تبلت های کاری نیز با ویژگی های جدیدتر ارائه خواهند شد.
زمانی که تصمیم به خرید تبلت می گیرید و میان تبلت اندرویدی و ویندوزی دچار تردید می شوید، با پرداختن به دلایل نیاز خود به خرید تبلت و اشراف به نقاط قوت و ضعف هر کدام از این محصولات کامپیوتری قادر به انتخاب راحت تر خواهید بود.

  

دلایل برتری تبلت های ویندوزی در کسب و کارها

  

کارکرد مشابه لپ تاپ

  

یک ویژگی بسیار جذاب درباره تبلت های ویندوزی، قدرت عملکردی آن است. همانطور که می توان از تبلت ویندوزی برای فعالیت های کاری استفاده کرد، همچنین می توان از آن برای سرگرمی و فعالیت های روزانه نیز استفاده کرد. بنابراین، چه برای استفاده از نرم افزارهای کاربردی همچون Word، Excel یا هر برنامه مرتبط با کسب و کار خود نیاز به تبلت داشته باشید و چه برای گشت و گذار در شبکه های اجتماعی، تماشای فیلم و سایر سرگرمی ها، می توانید از تبلت ویندوزی خود استفاده نمایید.

  

یکپارچگی برنامه ها در ویندوز

  

تبلت های ویندوزی، می توانند به عنوان یک دستگاه پشتیبان برای کامپیوتر کاری یا لپ تاپ شما باشند؛ زیرا به راحتی می توانید برنامه های مورد نیاز خود را روی هر دو کامپیوتر نصب نمایید.

هماهنگی و یکپارچگی برنامه های بین تبلت ویندوزی و کامپیوتر

  

امکان اجرای همزمان چند برنامه در ویندوز

  

دلیل دیگری که چرا تبلت ویندوزی، در زمینه های کاری مناسب ترند، به امکان اجرای همزمان چندین برنامه بازمی گردد. پردازنده حرفه ای تر نسبت به پردازنده های ساده تر تبلت های اندرویدی و ظرفیت رم بالاتر، از دلایل بالاتر بودن سطح تبلت های ویندوزی است.

  

امکان اجرای همزمان چندین برنامه در بستر سخت افزار جدید

  

بهره مندی از سیستم عامل ویندوز

  

با تکیه بر ویژگی های ارتقاء یافته و به روز شده ویندوز 10، به راحتی می توانید از تبلت ویندوزی خود نیز همانند لپ تاپ استفاده نمایید؛ علاوه بر اینکه می توانید از ویژگی لمسی آن نیز بهره مند شوید.

  

قلم stylus و کیبورد جداشونده

  

تبلت های ویندوزی، همانند بسیاری از تبلت های اندرویدی، دارای قلم Stylus، هستند. اگر قصد استفاده حرفه ای از قلم و طراحی روی دستگاه لمسی خود را دارید، بهتر است از تبلت های ویندوزی استفاده نمایید. همچنین، این تبلت ها، معمولا از کیبورد جداشونده نیز برخوردارند تا در مواقع نیاز از حالت تبلت یا لپ تاپ آن استفاده نمایید. البته در هنگام خرید دقت نمایید که آیا این لوازم جانبی ارائه می شوند یا خیر.

تبلت ویندوزی با بهره ممندی از قلم Stylus و کیبورد جداشونده

تبلت های ویندوزی، معمولا توسط سازندگان کامپیوترها تولید می شوند؛ به عنوان نمونه، می توان به سرفیس پرو مایکروسافت، تبلت های ویندوزی شرکت HP، سری Yoga از شرکت Lenovo و ... اشاره کرد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)