اگر سازمان شما تصمیم گرفته است تا بر روی ورک استیشن های پرقدرت سرمایه گذاری کند ، کمپانی HP چیزی را که مد نظرتان است ، فراهم کرده است .
ورک استیشن HP Z840 یک مدعی مناسب و معقول است که در عرصه یکسان با ورک استیشن Boxx Apexx 2 ، Boston Venom 2401-12T و Overclockers RENDA PW-E7F به رقابت می پردازد. هرکدام از این دستگاه ها قیمتی بیش از 2000 دلار دارند .اگر به دستگاهی با این سطح از عمکرد فنی و کارایی نیازی نداشته باشید ، قیمت بالای آن برایتان قابل قبول نخواهد بود .
بنابراین اگر به دنبال یک سیستم متوسط تجاری و یا یک ورک استیشن در سطح بسیار پایین هستید ، ورک استیشن HP Z840 برای شما مناسب نخواهد بود . اما اگر به دنبال سیستمی هستید که بالاترین سطح عملکرد را داشته باشد و بتوانید آن را به طور سفارشی پیکربندی کنید ، پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید .

طراحی


در طی پنج سال گذشته ، ظرافت و زیبایی ورک استیشن صنعتی به طور چشمیگیری تغییر کرده است و این سیستم از یک دستگاه بدون زیبایی و طراحی خاص ، به سیستمی با طراحی زیبا و منحصر بفرد ارتقا یافته است . بدنه دستگاه از آلومینیوم مرغوب و مستحکم که بر روی آن نام HP چاپ شده ، طراحی گردیده است .
سخت افزار بسیار قوی ورک استیشن HP Z840 موجب شده است که وزن دستگاه بالا باشد به همین منظور طراحان این سیستم در قسمت بالای دستگاه دو دسته تعبیه کرده اند .
کاور جلوی HP Z840 یک قسمت جداشونده است که درایو DVD RW در قسمت میانی آن قرار گرفته است . در پایین دستگاه درگاه کارت حافظه قرار دارد . بر روی پنل جلویی ، چهار درگاه USB 3.0 ، دکمه پاور و ری استارت ( reset ) و پورت های کمکی در داخل و خارج دستگاه ، وجود دارد .

ورک استیشن HP Z840


سمت راست دستگاه یک دسته وجود دارد که درب آن را باز می کند . به محض اینکه درب را باز کنید متوجه می شوید که HP Z840 ، همه چیز را در یک پوشش پلاستیکی بسیار زیبا و صاف نگه می دارد. این ویژگی بسیار جذاب و هیجان انگیز است . اگر دستگاه را باز کنید درمی یابید که جدا سازی واسمبل (سرهم کردن) این دستگاه بسیار راحت و آسان است . در واقع می توان گفت که HP در این فکر بوده است که برای دسترسی به HP Z840 ، ساده ترین روش را در اختیار کاربرانش قرار دهد .

مشخصات


Boxx Apexx درباره کامپیوترهای خود اینگونه تبلیغ می کند که آنها را با مشخصات سخت افزاری دلخواه مشتری ارائه می دهد . اما HP Z840 به گونه ای طراحی گردیده که مافوق تصورتان است . در واقع هر آنچه که حتی در تصورتان نمی گنجد ، قابلیت پیکربندی بر روی این سیستم را دارد .
ورک استیشن HP Z840 دارای جدیدترین نسل پردازنده های Intel Xeon است . این سیستم قابلیت پشتیبانی از طیف وسیعی از تراشه ها ، از پردازنده Intel Xeon E5-2603 v3 گرفته تا پردازنده Intel Xeon E5-2699 v3 را دارد . HP Z840 نه تنها قابلیت پشتیبانی از پردازنده 18 هسته 2.3 گیگاهرتزی Xeon E5-2699 v3 را دارد ، بلکه می تواند با دو مورد از این پردازنده ها پیکربندی شود . جالب است بدانید تفاوت قیمت دستگاه با یک پردازنده Xeon E5-2699 اضافی ، تنها به اندازه اختلاف قیمت خود پردازنده هاست .
RAM سیستم HP Z840 می تواند هر رنجی از 4GB DDR4-2133 گرفته تا 512GB DDR4-2133 را پشتیبانی کند .

HP Z840 مجهز به کارت گرافیک NVIDIA Quadro K2200 است. مدلی که در فروشگاه اینترنتی استوکالا موجود می باشد دارای یک هارد HDD sata با ظرفیت 6 ترابایت و یک درایو SSD با ظرفیت 256 گیگابایت است . این را بخاظر داشته باشید که این سیستم را می توانید ، با هر پردازنده ای که دلتان می خواهد پیکربندی کنید ، یا هارد بیشتری به آن اضافه کنید . حتی می توانید چیپ گرافیکی ( GPU ) دیگری هم به آن اضافه کنید .

ورک استیشن HP Z840  با پردازنده Nvidia Quadro k2200

ورک استیشن HP Z840 موجود در فروشگاه اینترنتی استوکالا در بالاترین سطح خود قرار دارد و قیمت آن در سایت آمازون چیزی در حدود 4400 دلار است . اما شما می توانید این سیستم را با تقریبا نصف این قیمت و هم چنین 10 روز مهلت تست و گارانتی استوکالا ، خریداری کنید .
اما اگر به دنبال سیستمی هستید که کمی مقرون به صرفه تر باشد ، می توانید به سراغ مدل های سری Z6 و Z4 این ورک استیشن ها بروید .

در مقایسه با مدل های هم رده HP Z840 ، این سیستم را می توان بی صدا به شمار آورد . HP Z840 با زمان بوت ( boot ) 20 ثانیه به طور باور نکردنی سریع است . این سیستم به قدری حیرت انگیز است که حتی نمیتوان تصور کرد چه چیزی ممکن است سرعت آن را کاهش دهد . دستگاه HP Z840 ای که توسط استوکالا تست شد ، برای نصب و راه اندازی درایو یک شبکه بسیار بزرگ مورد استفاده قرار گرفت . همچنین برای کپی کردن فایل ها و پردازش 10 ترابایت دیتا ( Data ) مورد استفاده قرار گرفت و به خوبی توانست همه این پردازش ها را اجرا کند .
تعداد بسیار زیادی از برنامه های گرافیکی بر روی سیستم اجرا شد تا شاید بتوان سرعت سیستم را پایین آورد ، اما در نهایت تعجب ، حتی ذره ای از سرعت سیستم کم نشد . جالب است بدانید که برای ساخت فیلم Deadpool هم ، این غول گرافیکی و پردازشی مورد استفاده قرار گرفته است .
همچنین یک فایل ISO با حجم 20 گیگابایت ایجاد گردید ، نرم افزارهای گرافیکی 3ds Max و AutoCAD و نرم افزارهای Exel و Word اجرا شدند ، یک سرور VNC راه اندازی شد ، بر روی یوتیوب و آپارات وفیلیمو فیلم درحال پخش بود و همچنین قدرت خواندن و نوشتن ( read/write ) درایو SSD تست شد . اما بازهم سرعت هیچ کدام کاهش نیافت ! حتی SSD مجددا تست گردید تا اطمینان حاصل شود که هیچ کدام از اعداد اشتباه محاسبه نشده اند و بازهم اثبات شد که هیچ چیزی نمی تواند سرعت این غول پردازشی را پایین بیاورد .
ورک استیشن های HP سری Z تلفیقی از طراحی چشم نواز و قدرت پردازشی حیرت انگیزند که می توان آنها را به دلخواه پیکربندی کرد . HP Z840 هر آنچه که از یک ورک استیشن رومیزی انتظار دارید برایتان فراهم می کند .

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)