کمپانی HP با معرفی سری جدید ورک استیشن های خود با نام سری Z ، اعلام کرده است که این محصولات توانایی تولید محتوای واقعیت مجازی ( Virtual Reality ) را بدون هیچ گونه محدودیت پردازشی دارا می باشند . بنابر این ادعا ، می توان گفت که سری ورک استیشن Z این کمپانی که برای تولید محتوای واقعیت مجازی طراحی و تولید گردیده است ، یک غول گرافیکی و پردازشی تمام عیار است .
ورک استیشن Z این کمپانی برای متخصصانی که نیاز به انجام کارهای محاسباتی سطح بالا ، جلوه های بصری ( Vissual Effect ) یا تولید محتوای گرافیکی دارند ، ساخته شده است . در واقع ، اچ پی HP Workstation Z بطور خاص برای بهبود عملکرد برخی از نرم افزارها مانند Avid ، Autodesk Flame و Maya و Adobe After Effects طراحی شده است . اچ پی ورک استیشن Z با قدرت پردازش باورنکردنی ، گرافیک حرفه ای ، حافظه حداکثری و ظرفیت ذخیره سازی داخلی باور نکردنی از هر مشخصاتی که سیستم کامپیوتری شما دارد بالاتر خواهد بود .
این ورک استیشن ها در سه سری Z8 ، Z6 ، Z4 با بالاترین قدرت پردازشی و گرافیکی و قابلیت ارتقا و به روزرسانی ، به بازار عرضه شده اند . پیش از اینکه حتی دستگاه را روشن کنید ، طراحی چشم نواز ، بدنه مستحکم از جنس آلومینیوم حرارت دیده و قابلیت حمل آسان آن ، شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد . اما تا زمانی که جعبه را باز نکنید ، چشمگیرترین قسمت های طراحی BMW را نمی بینید ، که انجام آن بسیار ساده است ، چرا که طراحی ماژولار آن با ابزارهای بسیاری کمی صورت گرفته است . بنابراین جداسازی قسمت هایی مانند هارد دیسک های قابل تعویض ، فن ها و حتی منبع تغذیه به سادگی یک کلیک کردن ، امکان پذیر می باشد .

اچ پی ورک استیشن Z سری غول گرافیکی و پردازشی


ورک استیشن Z از پردازنده Xeon E5-2600 v4 Intel شامل ۲۲ هسته پردازشی و چیپ گرافیکی NVidia Quadro بهره می برد . پردازنده ۲۲ هسته‌ای Xeon E5-2699 v4 نیز برای سرورها در نظر گرفته شده و ۱۴۵ وات برق نیاز دارد. بنابراین رایانه مورد نظری که از این چیپ بهره می‌برد نیاز به سیستم خنک کننده قدرتمندی هم خواهد داشت.
ورک استیشن Z قابلیت پشتیبانی از رم پردازشی DDR4 تا 256 گیگابایت و حافظه رم پردازشی LDDR4 تا یک ترابایت را دارد . در این سیستم پورت‌هایی برای انواع هارد‌های SATA ، SAS و PCI-Express 3.0 NVMe وجود دارد و می توان تعداد زیادی از هارد درایوها و SSD ها را اضافه کرد .
با وجود اینکه تمام اچ پی ورک استیشن Z ها بالاترین سطح استاندارد را در قدرت پردازشی پردازنده ها و کارت گرافیک ها دارند ، اما اچ پی به این سطح از عملکرد و کارایی اکتفا نکرده است . این کمپانی در ورک استیشن های سری Z خود ، سیستم خنک کننده دوتایی ( Dual Fan ) طراحی و تعبیه کرده است . در نتیجه بر اثر اجرای برنامه های زیاد ، دما بالا نمی رود و سیستم کند نخواهد شد . قطعات ظریف سیستم در فضایی خارج از منطقه افزایش دما قرار دارند و حتی در زمان پردازش های سنگین و طولانی مدت ، کارایی خود را حفظ می کنند .
ممکن است نگران صدای فن پرقدرت این محصول باشید اما این اطمینان را به شما می دهم که با روشن کردن HP Z840 متوجه می شوید که فن پرقدرت آن ، کمترین صدایی را تولید نمی کند ، به گونه ای که تصور خواهید کرد که در یک کلیسای آرام و ساکت حضور دارید .

ورک استیشن Z840 غول پردازشی و گرافیکی

برای تولید محتوای واقعیت مجازی قدرت پردازشی بسیار بالایی مورد نیاز است . برای تامین این قدرت پردازشی بالا می توانید از کارت گرافیک های دوگانه Qudro M6000 که دارای 24گیگابایت رم هستند استفاده کنید . ترکیب دو چیپ گرافیکی قدرت پردازشی بسیار بالایی را در اختیارتان قرار می دهد و نرم افزارهای گرافیکی به راحتی و روانی هر چه تمام تر اجرا می شوند .
قیمت اچ پی ورک استیشن Z بدون هدست واقعیت مجازی، ۴۳۶۳ دلار است. ممکن است قدرت پردازشی بالای این ورک استیشن Z ها مجذوبتان کرده باشد ، اما با دیدن قیمت بالای آن از خرید چنین غول پردازشی و گرافیکی منصرف شوید . با مراجعه به بخش محصولات استوکالا و دیدن قیمت های بسیار مناسب آن ، قطعا این سیستم یکی از انتخاب هایتان خواهد بود .

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)