کامپیوتر آل این وان ، شبیه یک لپ تاپ ، صرفا برای استفاده روی میز کار شما است . آل این وان ، یک واحد خود گردان است که سخت افزارها را در یک واحد جمع کرده است . شرکت های بزرگی مثل HP به تولید این کامپیوترهای سرهم می پردازند ، اما برتری آل این وان ها چیست ؟

اگر در شرکت خود از آل این وان استفاده کرده باشید یا بارها در اینترنت یا فیلم آنها را دیده باشید ، حتما متوجه شده اید که این کامپیوترهای ارزشمند ، ظاهرا یک مانیتور فاقد کیس هستند ؛ اما نکته طراحی دقیقا در اینجا نهفته است . سخت افزارهایی که در کیس جای داشتند ، حال به پشت مانیتور منتقل شده اند ؛ دقیقا مانند لپ تاپی در ابعاد بسیار بزرگ و قابلیت حمل پایین تر . علاوه بر کمپانی HP ، شرکت های معروف دیگر در حوزه فناوری مانند Dell ، Asus ، Lenovo و مایکروسافت نیز به تولید کامپیوترهای آل این وان می پردازند . با این وجود ، شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا خرید یک آل این وان ، می تواند نسبت به خرید کیس سودمند باشد ؟ با ما همراه باشید تا با مهم ترین فواید خرید آل این وان آشنا گردید .

  

جا به جایی راحت تر آل این وان

   
کامپیوترهای دسکتاپ ( دارای کیس و مانیتور جداگانه ) ، معمولا محدود به استفاده در شرکت یا منزل خواهند بود ؛ زیرا منتقل کردن مجموعه ای شامل مانیتور ، کیس ، کابل ها و لوازم جانبی یک فرایند نسبتا نفس گیر است .
در شرایط مشابه ، اگر قصد داشته باشید ، آل این وان خود را جا به جا نمایید ، صرفا با یک مانیتور بزرگ و کابل پاور مواجه هستید . جالب است بدانید که اگر از آل این وانی با صفحه لمسی نیز استفاده می نمایید ، برای استفاده موقت ، حتی نیاز نیست کیبورد و ماوس را جا به جا کنید .
با اینکه جا به جا کردن آل این وان ها ، بسیار ساده تر از جا به جا کردن کامپیوترهای دسکتاپ است ، اما اگر مرتب در حال جا به جایی هستید و به کامپیوتر خود نیاز دارید ، بهتر است خرید یک لپ تاپ را در الویت خود قرار دهید .

 

  

فضای اشغالی کمتر

  

آل این وان ها روز به روز در حال باریک تر شدن هستند و بنظر می رسد این روال تا روزی ادامه یابد که نتوانید تفاوت بین یک مانیتور معمولی را با آل این وان متوجه شوید . چه فضای محدودی در منزل داشته باشید ، چه قصد داشته باشید از چیدمان چند کامپیوتری استفاده نمایید و نخواهید که چند کیس تاور ، فضای اطراف را اشغال نمایند و چه در شرکتی با چندین طبقه و صدها کامپیوتر ؛ آل این وان ها ، قطعا قهرمانان فضاساز خواهند بود .
آل این وان ها ، نه تنها در جا به جایی ، بلکه در حفظ نظم محیط نیز بسیار کارآمدند . اگر قبلا کامپیوتر دسکتاپ را راه اندازی کرده باشید ، قطعا واقفید که کابل های بلند و کوتاه تا چه حد می توانند موجب به هم ریختگی محیط شوند و اگر این موضوع ، در واحد فروش حضوری مشاهده شود ، قطعا در جذب مشتری تیز تاثیرگذار خواهد بود.

  

  

تعامل با نمایشگر لمسی

  

نمایشگرهای لمسی ، مسیر زیادی را تا امروز طی کرده اند تا به کارآمدی امروز خود رسیده اند . لپ تاپ ها و آل این وان های زیادی ، امروزه از فناوری لمسی نیز برخوردارند . نمایشگری با ویژگی لمسی ، علاوه بر جذابیت ابتدایی ، در زمینه هایی همچون کارهای هنری و طراحی بسیار کارا ظاهر شده اند ، خصوصا اگر قلم به دست نیز باشید !
برخی برنامه های ویندوز 10 ، با ویژگی لمسی و خصوصا استفاده از قلم مخصوص ، قابلیت اجرایی بهتری دارند . اگر کاربر تبلت بوده اید و قصد دارید از سیستم کامپیوتری قوی تر و مقاوم تر برای پروژه های خود استفاده نمایید ، در تعامل با آل این وانی با نمایشگر لمسی ، احساس غریبگی نخواهید کرد .

  

  

راه اندازی آسان تر آل این وان

  

بیشتر کاربران غیر متخصص ، در تعامل با کیس های کامپیوتری راحت نیستند ؛ شاید پیشتر ، کاربر محصولات اپل بودند یا شاید هرگز زمان کافی برای آشنایی با سازوکار کامپیوترها نگذاشته اند . اگر قصد دارید برای اولین بار کامپیوتر خریداری نمایید ، قطعا جذب سادگی آل این وان ها خواهید شد . برای راه اندازی آل این وان ، تنها کافیست کابل پاور آن را به پریز برق متصل نموده و دکمه پاور را فشار دهید و تمام ... ! ویندوز بارگذاری می شود و سیستم کامپیوتری آماده کار خواهد بود .
با تمام ویژگی های مثبتی که در آل این وان ها وجود دارد ، برخی محدودیت ها ، ممکن است در طولانی مدت ، کاربران را آزار دهد . البته اگر کاربر عادی هستید یا برای استفاده های عمومی ، شرکتی و فروشگاهی به خرید آل این وان روی آورده اید ، مشکلات زیر شامل موارد استفاده شما نخواهد شد ؛ اما برای کاربران متخصص ، دانستن این نکات ضروری است .

  

  

  • سر هم کردن آل این وان سخت تر است

  

آل این وان ها جذاب ، باریک و جمع و جور هستند اما اگر قطعه سخت افزاری آن دچار مشکل شود ، دسترسی به آن ، به سادگی دسترسی به قطعات کیس کامپیوتری نیست . تعدادی از قطعات ، لحیم شده اند و به همین دلیل ، دسترسی به آنها ، کار افراد غیر متخصص نیست . به عنوان مثال اگر کامپیوتر روشن نشود ، پورت USB کار نکند و مانند این مشکلات رخ بدهند ، در صورت داشتن دانش فنی لازم ، دسترسی به قطعات برای تعمیر یا تعویض در کیس های کامپیوتری ، ساده تر است . ضمنا لازم است اشاره کنیم که باز کردن کامپیوتر ، چه کیس ، چه آل این وان ، معمولا موجب خروج آن از خدمات گارانتی می شود . بنابراین ، برای تعمیر آل این وان ممکن است نتوانید به قطعه خراب دسترسی داشته باشید و به همین دلیل ، مجبور خواهید شد آل این وان را برای تعمیر روانه تعمیرگاه کنید .

  

  • ظرفیت ارتقاء کمتر

  

همانطور که متوجه شده اید ، چیدمان سخت افزاری در آل این وان ها ، با چیدمان آنها در کیس کامپیوتری متفاوت است . فضای پشت آل این وان ها مهندسی شده تا با اشغال کمترین فضا ، یک کامپیوتر کامل در اختیار کاربران قرار گیرد ؛ اما همچون لپ تاپ ها ، امکان ارتقاء سخت افزاری آنها کمتر است و برای موارد استفاده حرفه ای مانند تدوین ، طراحی سه بعدی و مواردی از این دست ، شاید کیس کامپیوتری انتخاب بهتری باشد .
یکی از این محدودیت ها این است که نمی توانید ابعاد نمایشگر آل این وان را تغییر دهید ؛ البته آل این وان های امروزی ، صفحه نمایش بزرگی دارند و در صورت نیاز به استفاده از چند نمایشگر قادر خواهید بود آن را به مانیتور جانبی نیز متصل نمایید .

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)